Hit the wall
Publicerat den

Det känns som att det bara är en tidsfråga innan man går in i väggen samtidigt som det är en aning imponerande att man inte redan har gjort det! Det var nämligen väldigt stressigt föregående läsår av den anledningen att man läste cirka ett dussin kurser på en och samma gång, vilket resulterade i att man hade svårt att prioritera - både när det gällde studierna och det vardagliga livet. Jag studerade cirka fjorton timmar per dygn eftersom jag ville ha högsta betyg i majoriteten av kurserna, men jag har i efterhand insett att det inte är hälsosamt. Det är en anledning till att jag har sänkt mina mål: jag vill inte arbeta ihjäl/bränna ut mig - särskilt inte så nära inpå studenten. Jag har fortfarande väldigt höga ambitioner, men när det kommer till att prioritera utbildning eller hälsa måste jag välja det sistnämnda. Det kommer svida att se slutbetyget då jag vill prestera lika bra i år, men det känns samtidigt som att det är dags att ta hand om sig själv. Jag kan, om jag absolut vill ha högre betyg i en kurs, komplettera den på komvux - även om jag inte vill det.

Det blir nog bra i slutändan!




Anonym

Dom har tagit bort kompliteringen på konvux. de gjorde dom 2010... Man kan alltsp inte höja sig i kurser man är godkänd i. så du tänker på de, de är en rätt ny grej men så är de. Dom slm tog studenten 2010var dom sista som kunde komplettera sina betyg. nu kan man bara göra de om man blir underkänd!!



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?