Utvärdering
Publicerat den

Idag har jag haft utvärdering med butikschefen och praktikantansvarig (som var min handledare) på Hennes & Mauritz. Det gick helt okej och jag hade ingenting att oroa mig över. Butikschefen hade ingenting att anmärka på mer än att man som medarbetare/praktikant måste använda personalingången. Jag hade dock ingen nyckel och min handledare tyckte inte att jag skulle behöva sitta och vänta så hon föreslog att jag skulle ta kundingången. Jag sade aldrig det till butikschefen av den anledningen att jag anser att jag inte har någon rätt att skylla på någon annan. Det känns inte vidare moget. Det blev också avglömt att visa mig vart nödutgångarna var någonstans, men det var inte mitt ansvar att se till att det blev gjort. Det skulle min handledare eller någon annan ha gjort… Om man bortser från det hade de ingenting negativt att säga.

Butikschefen sade att jag har det som krävs (social kompetens, lätt att lära sig, öppen, ambitiös, vågar ta initiativ m.m.) och att hon inte förstår varför jag är arbetslös. Någon som jag skall ha arbete, menar hon på. Hon frågade vad jag har gjort innan praktiken. Jag berättade att jag kämpade med gymnasiestudierna i 6 år och varför, att jag tog studentexamen i somras, att jag aldrig har haft ett arbete/sommarjobb och att jag bara har varit på praktik – som inte har resulterat i arbete. Hon sade att det kunde vara en förklaring till varför jag inte har något arbete idag.

Jag kände inte att utvärderingen gav någonting... Jag vet att jag har gjort en bra insats på Hennes & Mauritz och det är väl vad jag tar med mig till nästa plats. 






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?