Här ramlar allt samman
Publicerat den

Det var tänkt att vi skulle hälsa på mina föräldrar idag, men vi fick ställa in resan av den anledningen att bilen gick sönder… igen! Låsmekanismen till förardörren hakades ur när Mikael skulle kliva ur bilen och ta ut bensinpengar (vi hade tur som bara hade hunnit till stan). Han kunde inte stänga dörren och blev tvungen att använda ett spännband för att ingen skulle bryta sig in i bilen medan vi tog en fika, som plåster på såren. Han gjorde likadant på vägen hem, men inte p.g.a. rädslan att någon skulle bryta sig in utan för att dörren inte skulle öppnas och riskera att slå i andra bilar.

Jag har hatat bilen från start och jag kan inte säga att det här gjorde saken bättre. Jag har sagt till Mikael att det är lika bra att han skrotar den (det är ingen som kommer att vilja ha den då i princip allt måste bytas ut) och skaffar en som inte går sönder var och varannan dag. Han har pratat om att han vill ha en volvo v70 när vår ekonomi tillåter och det kan jag gå med på. Jag är nöjd bara det inte blir en Volkswagen passat variant igen… Skrääääääääp, säger jag bara!

Det räckte tyvärr inte med att bilen skulle gå sönder. Köpmansdisken skulle såklart gå sönder den också… Mikael råkade ställa ned en sågspånsbal, som vi handlade på vägen hem, på dess kant som sprack och ramlade av! Jag hade planer på att måla den vit, men nu när den är trasig vill jag inte längre ha den. Han har lovat att han skall köpa någonting annat att ha i hallen, men det blir inte ännu med tanke på att ekonomin ser ut som den gör. Det skulle vara om vi hittar någonting begagnat som är i bra skick. 






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?