God jul!
Publicerat den

God jul och gott nytt år! Jag hoppas att Ni alla har varit i gott sällskap, ätit god mat och fått fina julklappar. Det har i alla fall jag 


Vi firade julen här hemma i lägenheten tillsammans med min mamma, pappa och lillebror. Mikaels familj kunde tyvärr inte komma p.g.a. det långa avståndet (60 mil), men det gjorde oss ingenting av den anledningen att det här var en av många jular som vi kommer att fira tillsammans. Vi kanske åker ner till hans hemtrakter nästa år om vi har en ekonomi som tillåter och en bil som klarar resan. Jag skulle gärna träffa resten av hans familj då jag än så länge bara har träffat hans mamma och en av hans bröder (han är yngst av tre bröder).


Jag öppnade mina julklappar innan folket kom och jag kan inte vara annat än nöjd! Av mina föräldrar fick jag kosttillskott, som är till både mig och Mikael (jag beställde, de betalade). Vad vi skall ha dem till är en hemlighet tillsvidare. Ni kommer att få veta senare. Av Mikael fick jag ett par hörlurar till min MP4 och en cykel! Han var rädd att han hade valt fel sort på hörlurarna och det hade han. Han trodde att jag inte gillar hörlurar med gummipluppar när det i själva verket är sådana jag vill ha. De här kommer att komma till användning i alla fall, med eller utan gummipluppar. Cykeln var däremot en fullträff! Han berättade i veckan att han hade lagt en julklapp i lägenheten (hörlurarna) och en i förrådet.  Jag förstod att det var någonting stort, men jag vågade aldrig drömma om att det skulle vara en cykel! Jag hade en mountainbike under det första året i Västerås, men den blev tyvärr stulen (först blev framdäcket stulet när jag var i skolan och sen blev hela cykeln stulen när den stod i förrådet…). Den här skall dock vara lättare att spåra av den anledningen att den är stöldskyddsmärkt. Det var inte min mountainbike… Mikael sade innan jul att han önskade sig någonting som hade med oss att göra, någonting som vi båda kunde ha nytta av. Jag klurade länge innan jag bestämde mig för att klicka hem 52 weeks of romance. Jag kommer att börja skrapa, med start på nyårsafton.


Folket knackade på dörren runt lunchtid. Vi satt i vardagsrummet en stund och åt av skumtomtarna medan vi väntade på att maten skulle bli klar. Vi hade kokt potatis, köttbullar, prinskorv, sylta, sill, rödbetssallad, julskinka och julmust på julbordet. På vardagsrumsbordet hade vi skumtomtar i tre smaker (original, choklad och sura äpplen), polkagrisstänger, Paradis, After Eight och Toffefee. Jag var den som åt mest, men det var väntat. Jag är världens godisgris!

När vi alla var mätta och belåtna kollade vi på Kalle Anka. Jag måste säga att tomtens verkstad har blivit sämre efter att Disney bestämde sig för att klippa bort ett antal scener (jag räknade och fick det till hela fyra stycken!). Jag kan dock säga en sak som jag tyckte var bra med årets Kalle Anka och det var programledaren, eller värd som man kallar det, Sara Dawn Finer. Hon kändes varm och äkta på något sätt.

Mamma och pappa begav sig hemåt kort efter Kalle Anka medan Elias, min lillebror, stannade kvar. Han kommer att sova här till på torsdag. Vi (han och jag) tänkte kolla in mellandagsrean på onsdag.


 






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?