Provsvar
Publicerat den

Provsvaren från vårdcentralen kom med posten idag. Jag blev positivt överraskad när jag öppnade kuvertet och såg att läkaren hade gjort en översikt av proverna. När jag tog blodprover i vintras fick jag bara hem ett brev där det stod att proverna var normala, men den här gången fick jag se med egna ögon vad det var de hade undersökt. De hade b.l.a. kontrollerat blodvärde, levern, långtidssocker, njurfunktion, sänka, salthalt m.m. Salthalten var på gränsen till lågt och långtidssockret var lågt, dock inte överdrivet. Man bör ha ett värde på 27-42. Jag hade 26. Läkaren hade längst ned i brevet skrivit att det är vanligt att ungdomar utan benägenheter för diabetes har ett lågt långtidssocker, så det var ingenting att oroa sig över. 
 
Det känns bra att proverna var normala, men nu är frågan: vad är det som är fel? 





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?