På fredag smäller det!
Publicerat den

Nu vet vi äntligen vilken dag vi får flytta in i nya lägenheten! Jag skickade ett sms till Marie imorse och bad henne att kontakta mig angående det här med nycklarna. Hon ringde vid lunch och sade att det inte är säkert att hon och karln hennes kommer att hinna lämna in dem till bovärden innan hans arbetsdag är slut på fredag och att vi i sådana fall måste vänta med att flytta in till på måndag. Jag förklarade att vi inte kan vänta så länge p.g.a. att vi inte har någonstans att förvara våra saker och hon föreslog då att vi skulle prata med våra hyresvärdar och höra om vi kunde komma fram till en lösning med dem. Jag hann dock aldrig kontakta Kvarnvreten av den anledningen att Marie var väldigt snabb med att kontakta Kopparstaden (eller om det var bovärden). Det blev i alla fall bestämt att vi kommer att få tillgång till lägenheten på fredag som planerat, men att följden blir att vi bara får en nyckel (de resterande två får vi på måndag) och att städbesiktningen avbokas. Jag gråter inte över det. Vi kommer att skita ner när vi bär in alla saker, så om/att det är skitigt redan när vi kommer är inte hela världen. Det skall städas vilket fall som helst, liksom.
 
På fredag blir vi Falubor! Woho!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?