Bang bang
Publicerat den

Hur många gånger skall man behöva besöka vårdcentralen innan läkarna kan komma med en diagnos?! Jag vill bara bli av med den strålande känslan i huvudet, men det verkar tyvärr som att jag måste leva med smärtan. Jag har haft koncentrationssvårigheter och insomningsproblem i snart två år, men det är inte allt... De senaste månaderna har jag också haft svårigheter att fästa blicken på ett objekt, då det är som värst, (det svartnar eller blir suddigt på grund av tårbildning) och ibland strålar det så intensivt att smärtan går ut i ögonen. Jag behöver inte glasögon, men det skadar inte att göra en synundersökning (jag har inte gjort någon på flera år och det känns som att det är dags även om jag ser bra på nära och långt håll). Jag är dock säker på att den inte kommer att visa någonting och att besvären/smärtan beror på någonting annat. Frågan är bara vad...
 
Dagens besök på vårdcentralen gick bättre om man jämför med det i vintras, men jag hade hoppats på att läkaren skulle göra mer. Han ställde några frågor och kollade i mina ögon, kollade rörligheten i mina axlar (jag nämnde att jag har problem med den högra och ville att han skulle undersöka den) och kollade på min nacke. Jag fick vrida på huvudet och prova att placera hakan på nyckelbenet. Jag hade problem med det sistnämnda på grund av att han hade sin hand i närheten av min hals och han sade att det oroade honom, men hur lätt är det på en skala att lägga hakan på nyckelbenet när det är någonting i vägen? Det gick hur bra som helst hemma iallafall. No worries there. 
 
Jag fick inget direkt svar på vad det är som kan vara fel, men läkaren sade att jag är något stel i bakhuvudets nedre del och att jag kan medicinera mot smärtan. Han pratade om läkemedel som innehåller ett särskilt ämne (jag minns inte vad det heter), men det var ingenting som han rekommenderade av den anledningen att man kan bli beroende av det eller att det så småningom blir verkningslöst på grund av att kroppen anpassar sig. Det var aldrig tal om någon annan sorts behandling, så jag antar att det bara är att le och se glad ut. Skitkul...





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?