Are you going to help us?
Publicerat den

Jag har pratat med socialtjänsten i två stycken kommuner och län idag. Jag började med att kontakta kontoret i Falun på grund av att det är dit vi skall flytta och på grund av att jag var säker på att vi skulle bli nekade hjälp i Västerås. Jag förklarade för mottagningssekreteraren att vi skulle behöva söka ekonomiskt bistånd av den anledningen att Mikaels a-kassa inte räcker till både mat och räkningar. Jag poängterade att vi bor i Västerås, men att vi kommer att vara bosatta i Falun fr.o.m. 1/9 och hon sade då att man skall söka det första biståndet i den kommun som man flyttar ifrån. Mikael hade rätt, med andra ord...
 
Jag kontaktade genast kontoret här och bokade ett möte den 31/8, kl.10:15 - bara några minuter innan mina föräldrar kommer med släpen! Jag hade hellre sett att vi fått en tid nästa vecka med tanke på att det inte tar en dag att ta ett beslut. Jag vill gärna ha ett besked innan räkningarna skall vara betalda. Nu måste jag be om att få ändra sista betalningsdagen på bredbandet och elen (vi fick, tack och lov, väldigt få räkningar den här månaden). Jag hoppas att det löser sig i slutändan, annar måste vi komma på en annan lösning.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?