Vårtecken
Publicerat den

Jag kom precis in efter att ha låtit Malte springa av sig en stund på balkongen. Han brukar bita i gallret (särskilt på morgonen) när han är uttråkad, vill ha uppmärksamhet eller behöver komma ut. Han har för närvarande en toalettrulle och hö i buren så han kan inte ha varit uttråkad eller rastlös, utan han måste ha varit i behov av uppmärksamhet och motion. Han fick iaf skutta runt en stund medan jag tvättade håret. Jag blev dock tvungen att ta in honom relativt snabbt på grund av att det flög runt en humla på balkongen. Vi har en inglasad balkong, så hur den har lyckats ta sig in är ett mysterium - för den var stor! Jag kunde inte släppa ut den eftersom den höll till på fel ställe, så det var bara att plocka upp lillparveln och sätta in honom i buren. Han får komma ut igen när jag har kommit hem från skolan. Han skall inte behöva sitta i sin bur hela dagarna även om han verkar trivas bra i den (vi kan ibland erbjuda honom att gå ut, men han rör sig inte ur fläcken).





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?