Come home soon
Publicerat den

Hjärtat satte sig i bilen för att åka mot Halmstad för cirka fyra timmar sedan. Han såg väldigt ledsen ut när han skulle ta på sig ytterkläderna. Han sade att han hellre stannar hemma med mig. Han måste dock hämta sina sommardäck och städa lägenheten eftersom den är under uppsägning - och skall hyras ut till någon annan inom kort.

Det är tomt och tråkigt utan honom, men det är samtidigt skönt att inte ha någonting som distraherar i ens desperata försök att plugga. Han har en tendens att ha högtalarna på relativt hög volym och det resulterar i att jag inte kan koncentrera mig. Han brukar erbjuda sig att använda hörlurar, men jag vill inte att han skall göra saker enbart för min skull utan han skall gör det för att han vill det.

Det händer minst en gång i timmen att jag måste krama honom och det bidrar till mindre arbete. Det är fördelarna med att han inte är hemma i helgen. Då kan jag koncentrera mig till hundra procent på skolan och försöka få någonting gjort - för ovanlighetens skull. Det har hittills gått bra, men det återstår att se hur det går inatt. Jag är övertygad om att jag kommer att bli trött, vilket är ovanligt.



ebba & isabella

vi önskar dig en toppen lördagskväll :)



URL: http://wejustsmile.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?