Det är lätt att vara efterklok
Publicerat den

Påminn mig om att aldrig vara snäll och skicka mina uppgifter till klasskamrater när de ber om det. Jag har gjort det upprepade gånger och det har inte varit några problem, men idag när jag satt i skolan sade min lärare i naturkunskap att jag hade en komplettering på den senaste uppgiften (som handlar om genetik) pågrund av att någon annan hade samma svar. Den här personen hade inte gjort det denne skulle i skolan och bad mig att skicka det jag hade gjort eftersom denne inte förstod riktigt. Det var inlämning samma dag som uppgiften delades ut och eftersom det endast var någon timme kvar innan inlämningsmappen skulle stängas ville jag vara snäll och hjälpa till. Jag hade dock inte väntat mig att denne praktiskt taget skulle kopiera mina svar - och sätta oss båda i klistret. Jag gjorde kompletteringen efter många svordomar och sura miner...

Varför skall man vara så snäll hela tiden?






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?