Svar på kommentar
Publicerat den




Jag försökte att lämna R upprepade gånger under graviditeten, men det slutade alltid med att vi återförenades. Det kom dock till en punkt där det inte längre fungerade, utan vi var tvungna att bestämma hur vi skulle ha det och det slutade därför med att jag lämnade honom för gott. Efter det kände jag inte längre den här känslan av att vi var menade för varandra (hjärntvätt!), utan jag började istället att träffa andra - som resulterade i att jag inte hann sakna honom.

Det är vanligt att kvinnor som har blivit utsatta för våld känner en längtan eller saknad gentemot förövaren. Det beror med största sannolihet på att man blir manipulerad, tror saker som inte är sanna, fokuserar på fel saker osv. Det är viktigt att man försöker att se förhållandet i sin helhet istället för att enbart tänka på det som var bra.

Du behöver inte vara orolig för att jag skall döma dig. Vi är alla olika.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?