Holy fat
Publicerat den

De senaste veckorna har varit relativt påfrestande av den anledningen att Low carb, high fat är en fruktansvärt tråkig diet! Brukar i normala fall ha en väldigt bra inställning till mat (trots att jag är kräsen), men att enbart fokusera på att äta fett var en ren och skär pina. Kan trösta mig med att dieten härmed är över och att jag de närmsta två veckorna kan konsumera vad som helst. Tvingas inte längre att undvika kolhydrater, utan det är fritt fram att vräka i sig diverse läckerheter. Skall dock försöka att inte överdriva med risk för att kroppen reagerar negativt.

Kosten i sig var ingenting att hänga i julgranen, men resultatet var chockerande i en positiv benämning. Har förlorat hela 23,5 centimeter (mätt över midja, höft, stuss och lår) samt gått ned 5,5 kg. Vågen står numera på 51kg. Kan säga som så att det syns klart och tydligt att vikten har rasat. Höftbenen sticker nämligen ut kraftigt. Har inte varit såhär liten (eller hur man skall säga) på sex år, så det känns blandat. Mestadels bra. Skulle med handen på hjärtat vilja gå ned ytterligare ett par kilon - fördelat på rumpa och lår. Tycker dock att det räcker såhär, av olika anledningar. Måste spara på fläsket så att resterande dieter inte blir verkningslösa.




Sara H

Då väger du mindre än mig. Har stått länge på 53 kg nu, ibland kommer jag upp på 54kg, men då undviker inte jag heller kolhydrater och sådant.



URL: http://sarishaglis.webblogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?