Vi får hoppas att den sista delen går bra
Publicerat den


Naturkunskapen blev denna vecka inställd av den anledningen att det var dags för ännu ett nationellt prov. Denna gång skriftligt i engelska. Det innebär att det endast är en del kvar som kommer att äta rum på torsdag och det är den delen som jag gruvar mig mest inför då jag fullkomligt suger på hörförståelse då jag lätt tappar koncentrationen. Nu är jag dock övertygad om att jag kommer att få ett högsta betyg oavsett hur det går på torsdag, men det skadar inte att vara extra alert.

Trots att dagens insats kunde ha varit bättre är jag ändå nöjd i och med att vi endast fick skriva 600 ord
(jag skrev 495 för att vara säker på att inte överskrida) samt att jag fick med det viktigaste, tror jag . Tack vare mitt goda språk och mitt ordförråd tror jag att det gick väldigt bra, som det alltid har gjort. Det återstår dock att se.

Som det är nu ser mitt slutbetyg (för åk.2) väldigt lovande ut, men jag tänker inte ta ut någonting i förskott eftersom det inte har kommit ut något omdöme på rehabiliteringen samt naturkunskapen. Jag tror och hoppas dock på att jag kan arbeta så pass hårt och bra att jag kammar hem högsta betyg även i dem.

När jag tänker efter är det endast 4 veckor och 6 dagar kvar tills skolavslutningen och det är sjukt vad tiden går fort!
Det ska dock bli skönt med ledighet, men jag kommer givetvis att sakna skolan också eftersom jag trivs väldigt bra (mycket tack vare mina lärare).

Nu är det dock ett tag kvar dit, så jag får helt enkelt ta och njuta av helgen så länge. Det kommer inte att hända någonting speciellt, förutom att jag (som vanligt) behöver plugga.






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?