Det börjar lida mot sitt slut
Publicerat den

Det blev en långdragen eftermiddag av den anledningen att alla hade bråttom att redovisa. Det resulterade i att jag fick vänta till sist, men det gjorde ingenting eftersom jag sedan innan hade en hum om vilket betyg jag skulle få i kursen. Jag fick alltså sitta och träna på mitt tålamod. Det händer nämligen att jag blir väldigt rastlös samt får ont i knäna om jag måste sitta stilla under en längre tid (satt på samma ställe och väntade i 2 ½ timme).

Medan Fredrik, som var innan mig, hade sin redovisning valde jag att kliva ur soffan då Louise (vi är två i klassen som heter så) påstod att det är farligt att ha sex när man är gravid. Jag och Malla förklarade då att det är fullt möjligt att ha samlag fram tills förlossningen. Det kan t.o.m. sätta igång värkarbetet fram mot slutet.

När vi ändå var igång och pratade om graviditeter samt barn började vi diskutera det här med förlossning. Louise, Anna och Josefin hade nämligen frågor angående hur min abort gick till, om det gjorde ont osv. Det är alltid lika roligt när folk inte tror sina öron när jag säger att jag har fött barn. Nu tänker jag inte gå in mer på det eftersom många av Er redan känner till min så kallade historia.

Mitt uppe i diskussionen blev vi avbrutna då Fredrik var klar, vilket innebar att det var min tur att redovisa. Det gick som väntat bra och Johan sade att det märktes att jag var påläst. Tack vare att R hade ett hetsigt humör samt uppvisade symptom för ADHD bidrog det till mitt betyg. Hade det inte varit för honom tror jag inte att det hade gått lika bra. Jag behövde nämligen inte ha en enda stödlapp med mig, utan jag kunde precis allt. Det resulterade i ett MVG.


Det har tidigare varit sagt att alla uppgifter skall ha inlämnats idag, men deadline har istället flyttats till på onsdag. Har man inte lämnat in allting innan dess är det kört. När jag lämnade in naturkunskapen under gårdagen trodde jag att jag äntligen var klar för i år, men det visade sig att David anser att jag måste lägga till två punkter för att nå högsta betyg så det skall jag göra under helgen. Helst vill jag bli klar idag, men jag tänker inte stressa.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?