We all need a break once in a while
Publicerat den

Som tidigare nämnt skulle vi i åk.2 på hälsa- och idrottsprogrammet (d.v.s. min klass) åka till riksidrottsmuseumet i Stockholm idag. Det började dock inte särskilt bra då vi höll på att missa tåget pga. att min mentor delade ut biljetterna samtidigt som han inte hade någon koll på klockan. Efter att ha påmint honom om det sprang vi iväg till perongen och satte oss på första bästa plats. Bara minuten senare stängdes dörrarna, vilket innebär att vi hade en jävla tur - om man får uttrycka sig så.

Väl i Stockholm blev vi en aning förvirrade då det på våra biljetter stod att vi skulle åka T-bana, men när vi klivit ut från centralstationen samlades alla vid en busshållplats för att ta buss nr.69 till Djurgårdsbrunn. Som tur var löste sig allting och vi anlände till museumet strax efter kl.10. Det var dock stängt då de inte öppnar förrän kl.12, men pga. att vi hade en bokad guidening släppte de in oss.

Det första som hände var att en kvinna (som jag inte minns namnet på. Tror inte hon presenterade sig ?) gav oss information om att guideningen inte skulle börja förrän kl.11:30, vilket innebar att vi hade 1 ½ timme på oss att se oss omkring.

Till en början var jag väldigt uttråkad, men när vi (jag, Denise och Alexandra) klev in i rummet för sport kunde jag inte låta bli att le när jag upptäckte dansplattformen. Efter en stunds betänketid bestämde jag mig för att dansa och om jag förstått det rätt hette spelet Dance dance revolution.

Efter att ha dansat i ca 30 minuter kändes det som att det var dags att avsluta. Dels för att jag blev så otroligt varm (och en aning svettig) av allt dansande samt att den guidade turen snart skulle börja. Det finns dock inte särskilt mycket att säga om den mer än att en man vid namn Karl redogjorde för idrottens samt sportens historia.

När vi kände oss klara på museumet tog vi bussen tillbaka till stan där Denise och jag sprang in på Pressbyrån för att köpa någonting att äta. Det fick för min del bli en smörgås, MER, ett äpple och en Piggelin.

Om man skall sammanfatta dagen så har den varit bra och efter att ha dansat på detta sätt för första gången har jag konstaterat att detta är någonting som jag vill köpa hem. Det kostar inte så fasansfult mycket, så när jag har råd kommer jag att införskaffa dance dance revolution.

Det skall också tilläggas att jag fick ett väldigt glädjande besked under eftermiddagen. Som många av Er säkert redan vet har jag under den senaste månaden läst en kurs vid namn medicinsk grundkurs (som klassen läste i åk.1). Till en början hade jag endast omdöme G i den, men tack vare mina högkvalitativa arbeten slutade betyget på ett MVG.
Detta är det femte för detta läsår (har fått betyg i 7st kurser hittills. De andra två slutade på VG).



Simon Glimholt

Tack så jättemycket för att du röstade på mig, blev superglad! =)



URL: http://simonpixel.webblogg.se/


EMMAS

allt bra med dig idag?:D



URL: http://perssoneemma.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?