Fungerar det att äta tonvis med glass ?
Publicerat den

När väckarklockan ringde denna morgon bestämde jag mig genast för att stanna hemma ytterligare en dag dels för att jag sovit oroligt och dels för att jag kände mig en aning deppig. Till en början kändes det som en ogiltig anledning till att strunta i skolan, men det visade sig sedan att det var ett klokt beslut då febern kom tillbaka. Tänk om jag hade gått till gymmet för att träna och sedan drabbats av feber ?

Eftersom jag kände mig en aning varm knatade jag till affären för att köpa någonting svalkande då jag vet att det brukar hjälpa när jag har feber. Det slutade då med att jag fick med mig Proviva mango, Bravo apelsinjuice och glass i form av mini-daimstrutar och päronsplit (man fick köpa två förpackningar glass för 55 kr).

Som Ni säkert förstår har jag setat och tryckt i mig både vätska och glass för att försöka bekämpa febern, men om det har fungerat kan jag inte svara på då jag i skrivandets stund står och svettas bredvid spisen. Jag steker nämligen hamburgare och det kan bli en aning varmt då vi inte har någon spisfläkt.

Bortsett från ätandet/drickandet har jag försökt att arbeta med min svenskauppgift, som är den sista i kursen. Det har gått framåt och enligt min planering skall jag vara klar senast imorgon om jag skall hinna med de återstående (två) uppgifterna. Eftersom detta är en väldigt liten uppgift finns chansen att jag blir klar redan ikväll om jag bara får energi samt motivation till att arbeta. Motivationen har inte varit på topp de senaste dagarna, om jag säger så. Förhoppningsvis blir det bättre efter lite mat.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?