Man kan ju undra om jag är riktigt frisk
Publicerat den

Som många av Er säkert redan har märkt satsar jag stenhårt på skolan, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att det som sagt är min sista chans i och med att jag nu är för gammal för att få göra ett uppehåll. Nu vill jag inte göra det, men Ni förstår nog vad jag menar.

Det har varit både roligt och slitsamt att lägga ner så mycket tid till arbeten som jag har gjort, men jag vet att det i slutändan är värt det även om jag många gånger har haft ångest över att jag inte får någon fritid samt att jag knappt har tid för Dennis. Han har dock överseende med detta då han vet att jag har höga ambitioner och det är en tröst i sig då jag många gånger har varit rädd för att vi skall växa ifrån varandra av den anledningen att jag inte ger honom tillräckligt med tid. Han verkar tack och lov inte lida eftersom han under tiden jag pluggar sysselsätter sig med annat.

Vid ett flertal tillfällen har jag poängterat att vi har haft många uppgifter på en och samma gång. Det har gjort att jag känt mig stressad, men för någon månad sedan kom jag fram till en lösning på problemet som faktiskt har hjälpt mig enormt mycket. Vad jag har gjort är att jag har använt så kallade fästisar (liknar post-its) som finns på datorn där jag har skapat ett arbetschema där jag skrivit upp vilken uppgift jag skall arbeta med. Som det ser ut nu skall jag under morgondagen samt måndag arbeta med medicinsk grundkurs medan jag på tisdag skall arbeta med medicinsk grundkurs och naturkunskap. Fästisarna ger mig alltså en överblick om hur jag bör arbeta för att hinna med de uppgifter som jag har.

Denna vecka har jag inte lagt ner lika mycket tid till studierna som jag annars brukar göra, men ändå har jag blivit klar med hela sex stycken uppgifter vilket innebär att jag endast har fyra stycken kvar. Jag har även uppfyllt målen för veckan samt nästa vecka och det känns mäktigt i och med att jag för några dagar sedan inte kunde bestämma mig för hur jag skulle prioritera uppgifterna. Nu blir det inga problem i och med att jag bara kan beta av dem en efter en samtidigt som jag kan ta tid på mig istället för att stressa igenom dem. Jag har tack och lov endst småuppgifter kvar.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?