Längtan blir bara större och större
Publicerat den

Som tidigare nämnt har jag tingat en dvärgvädurshane av färgen chinchilla vid namn Richard (som kommer att döpas om till Malte av olika anledningar) hos Helena Gustafsson, en uppfödare i Vikarbyn. Det var först sagt att han skulle levereras den 29/5, men vi har nu bestämt att det kommer att flyttas fram till den 9-10/6 - d.v.s. runt skolavslutningen. Det passar mig perfekt eftersom jag då kan ägna hela sommaren åt att pyssla med honom. Dennis kommer nämligen att vara bortrest i fyra veckor i samband med sitt sommarjobb och eftersom det inte går att ta med sig två katter samt en kanin på tåget får jag helt enkelt stanna hemma i lägenheten under dessa veckor. Det kommer givetvis att bli tråkigt, men jag har som sagt min lilla kompis som håller mig sällskap.

Pga. att det blir så varmt på balkongen om somrarna (den är inglasad) kommer Malte att få bo inne i vardagsrummet. Han har där en innebur med höhäck, men jag kommer även att införskaffa mig ett hus till honom. Dock inte i trä eftersom det var så Holly bröt ryggen, utan denna gång får det bli i plast. Alternativt att jag köper en skiva som han kan sitta på.

Han kommer även att få en koppel samt ett antal hinder eftersom jag vill använda honom till amatörhoppning - d.v.s. hemma på gräsmattan. Ett par leksaker kommer även att införskaffas, men jag har inte riktigt bestämt mig för vad han skall få. Förmodligen blir det en sån där boll som man kan placera godis/mat i.

Som det ser ut nu har jag ordnat det viktigaste och det är buren samt en vattenflaska. Nu återstår endast någonting att sitta på/sova i, en matskål i keramik och sågspån.

Kan det inte bli juni någon gång så att jag får hem min lilla hårtuss!






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?