Kost och träning 13/5-11
Publicerat den

1 dl valioyoghurt med smak av skogsbär
1st morot
350 ml Proviva mango
1st grov fralla med smör, sallad, ost och skinka
1 port. ugnstillagade pommes med en halv hamburgare, sallad och ketchup
½ dl lättdryck med smak av björnbär och hallon
5 dl Trocadero
Lösviktsgodis

50 minuter promenad (6 km)


Kommentar: Tidigare under dagen inbillade jag mig själv att jag var sugen på godis, men efter att ha ätit ett par insåg jag att hjärnan endast lurade mig - att jag var sugen på någonting. Nästa gång det är dags för fredagsmys får det bli ananas och melon som förra gången eftersom det var fan så mycket godare. Jag får försöka att påminna mig själv om att godis bara är skräp. Onyttigt att äta även om man givetvis får unna sig ibland. Jag skall dock försöka att verkligen hålla mig borta från godis eftersom jag vet att jag kan bara jag vill. Ni får tjata på mig på torsdag kväll/fredag förmiddag att inte köpa godis när vi går till affären.


Vad gäller yoghurt och lättdryck går det framåt. Vid frukosten hällde jag t.ex. upp 2 dl yoghurt, men när jag ätit upp hälften tröttnade jag och hällde ut resten. Det kändes faktiskt bra.
Jag får tjata på Dennis att sluta köpa originalrost hela tiden och istället köpa grovt bröd samt mer frukt.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?