Var kom denna energi ifrån?
Publicerat den

Trots att jag inte blev underrättad om att vi hade sovmorgon kändes det bra att vara i skolan och arbeta. Hade jag stannat hemma hade jag säkerligen pysslat med annat så på något sätt är jag glad att jag tog mig dit, satte mig ner och började att arbeta istället för att hänga på internet.

Vi drog även igång med naturkunskapen idag - som väntat. Det ska bli spännande att läsa den då jag under högstadiet tyckte att biologi var ett roligt ämne. Biologi ingår ju i naturkunskap, så det ska bli roligt. Vi fick t.o.m. en läxa till nästa vecka: välja ett djur att skriva en uppsats om. Jag kommer att välja kanin eftersom jag har erfarenhet av det sedan tidigare då både jag och familjen har haft ett flertal. Syrran är även uppfödare, så jag kanske väljer att använda henne som källa.

Förutom introduktionen till kursen har jag under eftermiddagen arbetat med planeringen inför idrottslektionerna som jag, Johan och Fredrik ska hålla i på onsdag. Det blev framflyttat en dag då ett par elever i åk.9 skulle ha ledarskap imorgon, vilket gjorde att vi fick byta dag. Det gör dock ingenting för mig eftersom vi skulle haft klättring på onsdag morgon, som vi nu missar. Jag var inte så sugen på det, så nu slipper jag det. För närvarande.

Till min förvåning har jag under dagen arbetat väldigt bra, så nu ligger jag på soffan och tar det lugnt. Det tycker jag att jag har förtjänat.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?