Tänk så tokigt det kan bli
Publicerat den

För några dagar sedan kom Dennis och sade att vi måste spara pengar för hela sommaren, d.v.s. tre månader istället för två. Detta skapade panik bland oss båda och som vanligt var det helt i onödan. Jag har nämligen under kvällen gått igenom budgeten och kommit fram till att vi endast behöver spara för två månader som det var sagt från början. Jag kom fram till detta genom att ställa mig själv frågan:

Hur kommer det sig att vi måste spara pengar för tre månader när jag endast går utan studiemedel under två?

Jag valde därför att kolla upp detta och visst stämde det - vi behöver endast spara för två månader. Förmodligen förstod inte Dennis att bidraget jag får i maj är till för att täcka upp kostnaderna i juni.

Trots detta kommer jag fortsätta att söka sommarjobb av den anledningen att det kan vara kul att ägna sig åt någon aktivitet samt unna sig någonting under sommaren. För tillfället har vi endast sparat ihop till mat och räkningar, ingenting mer. Hur kul är det att gå en hel sommar utan att t.ex. kunna unna sig glass, grilla, hälsa på våra familjer osv?





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?