Då var det tillbaka igen
Publicerat den

Tack vare de senaste dagarnas dåliga arbete väljer jag att ta ledigt resten av veckan. Nu är det visserligen endast en dag kvar innan hemstudiedagarna, men jag kommer inte att infinna mig i skolan imorgon pga. att jag arbetar så mycket bättre hemma. Detta är fördelen med resursdagarna - att man endast måste infinna sig i skolan om man har rester, vilket jag inte har. Det innebär att jag kan stanna hemma med gott samvete.

Anledningen till att det har gått så pass dåligt de senaste dagarna beror på att jag återigen är inne i en period då det är stressigt, d.v.s. många uppgifter på en och samma gång. Denna gång vet jag dock hur jag ska prioritera så det är inte problemet, utan problemet är att jag har fullständig idétorka. Det står helt stilla i hjärnkontoret nu när det absolut inte får göra det och det är så otroligt frustrerande. Jag har dock en tendens att hinna med deadlines ändå, så än är hoppet inte ute.

När veckan började var det tänkt att jag skulle arbeta med förberedelserna inför det nationella provet, men pga. att jag är väldigt petig och vill att språket ska flyta på bra har det tyvärr stått stilla. Det kommer därför bli så att jag kommer att sitta uppe så gott som dygnet runt fram tills torsdag morgon, med start på fredag.

Trots det dåliga skrivandet har jag lyckats att arbeta med PT-uppgiften. Förslag på styrkeprogram samt övningar har tagits fram och vi i gruppen (eller rättare sagt jag och en kollega) har under eftermiddagen befunnit oss på gymmet med vår klient. Där har vi gått igenom dessa övningar samt diskuterat hur han vill att vi lägger upp träningen. Detta innebär att jag iaf har fått någonting gjort istället för att bara sitta av tiden. Det kändes dock som att jag lika gärna hade kunnat stanna hemma.

För tillfället är det även stressigt pga. att vi under gårdagen upptäckte att vi måste spara pengar för tre månader, inte två som vi tidigare hade trott. Detta innebär att vi måste få sommarjobb och skulle vi mot förmodan inte få det måste vi få pengar på annat håll. Antingen genom Dennis sparade pengar eller mitt skadestånd, om det hinner ramla in tills dess.

Under gårdagen mailade jag ett antal företag/butiker som jag kan tänka mig att arbeta i, men då jag vill ha en större chans att få någonting kommer jag att leta vidare. Det kan även hända att jag skriver ut mitt CV (som inte är märkvärdigt överhuvudtaget) och lämnar det personligen istället för att maila. Vi får se hur jag gör, så länge det löser sig.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?