Om vi kunde få ta det lugnt någon gång
Publicerat den

Denna tisdag lyckades jag att hålla mig ifrån att åka till gymmet en timme tidigare. Allt tack vare att vi skulle samlas i klassrummet under morgonen för att arbeta med eventuella träningsprogram till vår klient (som vi ska vara personlig tränare åt). Jag lyckades dock ta med mig ombyte helt i onödan då det inte blev något besök till gymmet för min del pga. uppgiften.

Då hälsa och idrott är något av det bästa jag vet ser jag fram emot uppgiften och det var inte förrän under förmiddagen som jag insåg hur mycket. Istället för att sitta i skolan och googla efter träningsprogram m.m. valde jag att istället gå till biblioteket och låna diverse böcker om konditionsträning, styrketräning, stretching m.m. Det var först tänkt att jag endast skulle låna en bok, men det slutade med att jag hade 4st med mig tillbaka varav jag kommer att köpa 3st. 

Efter att jag var klar på biblioteket begav jag mig återigen till skolan där jag satt och arbetade som en tok. Det slutade med att jag skrev hela 5st dokument som handlar om olika sorters konditionstester, saker att tänka på vid konditionsträning samt varför, olika träningszoner osv. En hel del med andra ord och då har vi ännu inte kommit igång, känns det som.

Då det är kurssamtal imorgon förmiddag kommer vi att fortsätta att arbeta med detta och jag hoppas att vi kan komma överens om ett träningsprogram. Förhoppningsvis kan vi sätta ihop flera stycken som vi sedan tar med och redovisar för vår klient på fredag. Då har han möjlighet att själv välja vad som passar honom bäst.

Förutom morgondagens kurssamtal samt arbete ser det relativt lugnt ut resterande dagar av veckan. Det känns dock som att jag borde lägga på ett kol vad gäller mina uppgifter då jag för tillfället har 7st. 2st av dessa har med nationella provet i svenska att göra, så dessa måste betas av först. Jag får dock försöka att inte stressa med tanke på att jag har tid på mig hela nästa vecka då vi har resursdagar må-ons (dagar då man endast sitter och arbetar med släpande samt pågående uppgifter) samt att vi har hemstudiedag tor-fre.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?