Vi får helt enkelt ta oss råd
Publicerat den

De senaste månaderna har Dennis och jag inte spenderat särskilt mycket tid tillsammans mer än att vi äter, sover och badar tillsammans samt att vi oftast sitter i samma rum och fipplar med datorerna.

När vi för någon timme sedan sms:ade med varandra föreslog jag att vi ska skapa ett sparkonto där vi varje månad lägger undan en viss summa pengar som vi sedan kan använda på helgerna. Om vi t.ex. känner för att gå på bio, bowla, hyra film osv. Han tyckte att det lät bra, så det är någonting vi kommer att göra. Hur mycket som kommer att läggas undan är dock oklart eftersom vi måste lägga undan pengar till sommaren. Har jag tur kommer skadeståndet att rulla in snart, så jag kanske kan avvara en slant därifrån för att vi ska kunna göra roliga saker tillsammans. Saker som vi båda har intresse av. Det är där skon har klämt tidigare - att vi har haft olika intressen.

En fundering jag har angående detta är om vi ska göra så att jag får bestämma aktivitet jämna veckor samt att Dennis får bestämma aktivitet udda veckor. Det känns som att det är mer rättvist.

Sparandet kommer att dra igång så fort jag fått mitt CSN denna månad. Jag ser fram emot detta då det ska bli kul att äntligen kunna göra saker tillsammans. När snön har försvunnit finns det så otroligt mycket vi kan göra, så nu längtar jag även till våren samt sommaren.



sarah med bebis i magen

ska ni ha aktvite vareja helg ? det låte väligt dyrt



URL: http://respekteravar.blogg.se/


Louise Örvell

Hej!

Louise heter jag och jag och jobbar som frilansjournalist. Jag söker par som har träffats via nätet till ett tidningsreportage. Jag såg att du och din kille hade gjort det. Vill du vara med? Hör av dig isåfall.

Bästa/ Louise



URL: http://www.louiseorvell.com




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?