Det sägs att man lär sig av sina misstag
Publicerat den

Det sägs att man lär sig av sina misstag, men uppenbarligen gör inte jag det då jag även denna morgon lyckades åka till gymmet en timme innan lektionsstart. Det känns som att det är dags att lära sig klockan samt att jag måste påminna mig själv (genom påminnelser på telefonen) om att halvtio innebär 09:30 - INTE 08:30! Jag antar att jag är så van att börja skolan kl.08:50 de dagar jag inte har specialidrott att hjärnan har ställt in sig på att det är ungefär den tiden som gäller hela veckan.

Rent generellt har det inte ångrat att jag gjort dessa missar eftersom det har varit skönt att få träna i lugn och ro, men det känns pissigt att kliva upp helt i onödan när man istället hade kunnat ligga och (försökt) sova i ännu en timme.

När jag klev upp imorse funderade jag först på om jag skulle sjukanmälade mig då jag är så pass öm i vaderna att jag har svårt att gå samt att det kändes som att jag hade feber. Jag bestämde mig dock för att åka, vilket jag är glad över såhär i efterhand.

Dagen har spenderats i skolan, så jag tycker inte att jag behöver kommentera det så mycket mer. Resten av dagen bjuder inte på någonting särskilt för min del, men Dennis ska packa inför resan imorgon. Det känns tråkigt att vara ifrån honom, men det kommer någonting bra ur allt så jag försöker att inte tänka så mycket på det. Det handlar ju bara om en helg - det går snabbt. Som tur är kommer jag att ha Elias här på besök, så under tiden som Dennis är borta har jag annat att tänka på och förhoppningsvis springer tiden iväg och han är hemma snabbare.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?