Tänk att ett misstag kan leda till någonting bra
Publicerat den

Denna dag blev inte riktigt som jag tänkt mig då jag av misstag befann mig på gymmet en timme innan lektionen skulle börja. Anledningen till att det blev så berodde helt enkelt på att jag tänkte fel när jag tittade på klockan imorse.

När jag upptäckte detta funderade jag en stund över om jag skulle vänta in resten av klassen eller om jag skulle tjuvstarta och det slutade med att jag bestämde mig för att börja träna utan dem. Såhär i efterhand är jag glad att jag tog detta beslut då det kändes bra att träna i lugn och ro utan att bli uttittad av resten på programmet.

Detta pass valde jag att utföra utmaning nr.17 (som jag nämnt tidigare här i bloggen) - både på löpbandet och på step-upbräda följt av styrka med fokus på mage och lår. Tack vare step-upen är jag nu öm i vaderna och jag är övertygad om att jag kommer att känna mig som en gammal, stel kärring när jag vaknar imorgon. Vilken tur jag har som är ledig da! De som läser natur och frilutsliv ska nämligen till Romme, vilket innebär att vi som inte läser kursen är lediga.

I och med att jag lämnat in mina uppgifter kan jag imorgon ta det lugnt. Jag behöver alltså inte stressa med någonting och det känns så otroligt bra.

Med tanke på att jag den senaste tiden har sovit relativt dåligt tänkte jag försöka att sova ut. Skulle det mot förmodan bli så att jag sover dåligt även denna natt kommer jag att ägna mig åt städning då det var Dennis som städade förra veckan (eller, ja - diskade).

Om jag känner mig rastlös efter städningen blir det förmodligen så att jag förbereder inför uppgiften vi har i specialidrott. Jag och två klasskamrater ska nämligen agera personliga tränare åt en av våra lärare under 9 veckors tid, så jag tänkte förbereda inför det. Vi ska nämligen träffa honom under lunchen på fredag och eftersom jag inte vet hur mycket resten av gruppen kommer att anstränga sig känns det bäst att ta tag i det här själv.

Det är även tänkt att jag ska försöka komma fram till vad Elias och jag kan hitta på i helgen. Dennis ska nämligen åka till fjällen med sin familj, så då passar jag på att umgås med lillbrorsan eftersom han är den enda jag har en relation med av oss syskon.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?