Det går framåt
Publicerat den

Efter en dag fylld av ångest är det snart dags att släcka lampan och ögonen. Dennis ska nämligen upp tidigt imorgon då han ska åka till sin f.d. skola och hälsa på. Det innebär att jag kommer att ha huset för mig själv - eller hur man ska säga. Jag har dock ingenting emot det då jag för närvarande känner att jag kan behöva en dag för mig själv.

Anledningen till att jag känner att det kan vara bra för mig att få vara ensam en dag beror på att jag då får möjligheten att slappna av i lugn och ro samt ta allting i min takt utan att behöva känna mig stressad av någon annan.

Väckarklockan är ställd på kl.05:30, vilket innebär att jag efter Dennis uppstigning får ha sängen för mig själv. Det är då tänkt att jag ska försöka få mig ett par timmars sömn så att jag orkar med dagen. Det händer visserligen ingenting speciellt, men jag är inte sugen på att vara så seg och degig som jag har varit den senaste tiden.

Större delen av dagen kommer att gå åt till skolarbete och förhoppningsvis kommer jag en bra bit på vägen och har jag tur är den färdig innan (min) deadline på söndag.

Idag (tisdag) har jag skrivit hela 500 ord, vilket i sig inte är särskilt mycket. Jag har dock en tendens att fastna när jag är deppig och har jag tur lyckas jag skriva 100 ord, så jag är nöjd med dagens prestation och hoppas på att göra ett bättre jobb imorgon.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?