Ruggugglan själv
Publicerat den


Dryga halvtimmen efter att jag postat föregående inlägg kände vi oss klara och begav oss därför ner mot stan. Dennis tyckte att vi kunde ta klippningen först eftersom vi ändå klev av bussen precis utanför studion, så det fick bli så.

När jag klev in i salongen hade jag förväntat mig att vi skulle få sitta och vänta en längre stund eftersom det kan bli smockfullt i en salong med drop-in, men redan efter 2-5 min kom det fram en frisörska som bad mig sätta mig i stolen så att vi kunde köra igång.

Som Ni säkert läste i föregående inlägg kände jag en nervositet inför besöket, men som vanligt helt i onödan. Det toppades nämligen bara någon enstaka cm, så jag har större delen av längden kvar vilket känns väldigt bra eftersom jag då vet att jag kan fortsätta spara.

Innan frissan började att klippa blåste hon samt plattade mitt hår då det fortfarande var fuktigt efter tvätten. Jag må säga att jag är rykande het i spikrakt hår. Det var äckligt jävla snyggt! Jag vill dock ha volym på det eftersom jag trivs bra i det samt att det blir mer liv i håret.

Med mig till salongen hade jag en bild (samma bild som jag bifogade här i bloggen tidigare), men jag hade räknat med vissa olikheter då jag aldrig tidigare fått exakt som på bilden jag tagit med mig. Denna gång fick jag dock det och jag är otroligt nöjd, vilket också Dennis är. Äntligen har jag lite attityd på skallen.

En sak som jag kom att tänka på under tiden jag satt i stolen var att jag kanske får ge upp det här med rött hår. Det är nu 1 ½ vecka sedan som jag lade i ny färg och den har redan gått ur. Endast hårbotten har bevarat färgen, vilket enligt frissan beror på att håret är slitet. Så slitet kan det dock inte ha varit eftersom hon knappt tog bort någonting.

Med tanke på att jag färgade så pass mycket förra året känns det som att håret behöver vila. Sedan har jag kollat på gamla bilder från när jag var brunett och har insett att jag passar väldigt bra som det, så när det röda har växt ut någorlunda tänker jag bli brunett. Då behöver jag inte oroa mig för att jag måste färga om det var och varannan vecka, utan jag kan färga det en gång och låta håret vara ett tag. Det känns bekvämare så.

Klippningen kostade 260:- på drop-in, vilket inte är fy skam med tanke på att jag fick precis det jag var ute efter. Jag kommer definitivt att fortsätta gå dit då jag är väldigt nöjd med frisyren samt frissan.

Efter att ha betalat gick vi till GAME då Dennis ville ha ett nytt dataspel, vilket han också fick. Han spelar det i skrivandets stund. Vi gick sedan till Skopunkten då han behöver ett par nya skor då hans enda par var skapligt trasiga. Han fick alltså med sig ett spel samt ett par skor från stadsvisiten.

Nu har vi precis kommit hem och jag har försökt att ta bilder på håret, men det blir så förbannat fult. Frisyren är grymt fin IRL, men den ser förjävlig ut på bild av någon anledning.



Emelie

Rött är ju en sjukkävla fin färg, men mattas av på mindre en vecka vilket är synd och skam. Man vill ju inte färga varannan vecka.

Jag köpte en inpackning från revlon som man kan använda som schampo, vilket har röda pigment i sig och färgar då samtidigt. Köpte en sån "fire red" och jag kunde behålla mitt knallröda hår utan att förstöra det med färgningar hela tiden. Nu har jag dock gått tillbaka till mitt blonda, men använder samma fast med en blond nyans. Så det är verkligen nått jag rekommenderar dig att investera i, finns på lyko.se :)



URL: http://entillandersson.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?