Det känns bättre
Publicerat den

Trots en natt med dålig sömn mår jag idag bättre. Av vilken anledning vet jag inte, men jag skulle tro att det beror på att det kändes bra att få ur mig allting under gårdagskvällen samt att ingen slängde skit på mig för mina känslor.

Även om humöret är på topp känner jag fortfarande ångest över uppgiften, men jag försöker att inte stressa med den eftersom jag vet att det bara gör att jag mår dåligt. Det är bättre att jag försöker att ta det i min takt och få den gjord ordentligt än att jag stressar med den och att den då blir slarvigt gjord.

Än så länge har jag inte arbetat någonting på den (idag alltså) eftersom jag vill vakna till samt göra mig i ordning i lugn och ro innan jag påbörjar någonting som kan skapa stress och oro.

Som tidigare nämn har jag huset för mig själv, vilket innebär att jag kan ta allting i min egen takt utan att någon försöker att pressa mig. Dennis har nämligen en tendens till att säga att det bara är att göra uppgiften, men hur lätt är det att arbeta med en uppgift när man inte vet hur man ska skriva? Jag satsar på MVG och då kan man inte skriva hur som helst, utan jag måste tänka på hur jag formulerar mig samt att jag måste få med allt som krävs för min betygsambition.

Nu tänker jag inte stå och tjata om min uppgift hela tiden eftersom jag siktar på att bli klar med den så snart som möjligt. Helst innan söndag kväll, men absolut sista dagen är 12/3 så jag behöver egentligen inte stressa. Jag vill dock ha klar denna så att jag kan gå vidare med nästa.

Klockan är nu 11:30 och jag har endast hunnit med att gå ut med Zeke, äta frukost, tvätta håret samt titta på våra bästa år. Nu sitter jag med handduken i håret och ska snart till att borsta det samt sminka mig. Sedan tänkte jag fortsätta med uppgiften så att jag inte fastnar. Det vill jag verkligen inte.

Om ca 3 h kommer Dennis hem vilket ska bli skönt då jag alltid saknar honom när vi är ifrån varandra. Det spelar ingen roll om det så handlar om minuter eller timmar. Det är alltid lika tomt utan honom.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?