Capture the moment
Publicerat den

Det har varit en fantastiskt rolig dag av den anledningen att vi, som tidigare nämnt, bestämde oss för att ta en välbehövlig promenad till Erikslund för ännu en shoppingtur. Det inhandlades dock inga kläder vid detta tillfälle då jag anser att det räcker för tillfället, så det fick istället bli 32st galgar från IKEA, en matskål samt godis (havre, johannesbröd och torkad banan) till Malte, en bärbar telefon, en mixer samt ett par hörlurar.

Som många av Er säkert redan har läst är jag intresserad av att köpa en systemkamera då jag vill börja fotografera, men pga. att detta är väldigt nytt för mig har det varit väldigt svårt att välja märke samt modell. Min syster, som har fotograferat under ett antal år, har rekommenderat Nikon D3100 samt Nikon D90. Den sistnämnda skall dock enligt en säljare på Elgiganten vara väldigt gammal samt att den skall ha upphört i produktion. Han rekommenderade därför (hade inte berättat att jag funderat på den) Nikon D3100 då den skall vara relativt simpel.

Eftersom de hade ett visningsobjekt av denna valde jag att prova den, men det kändes dessvärre konstigt vilket gjorde mig en aning osäker. Det var dock inte särskilt konstigt då vi upptäckte att det satt ett annat objektiv på den. När vi kom till MediaMarkt hittade vi nämligen exakt samma kamera, men med det tillhörande objektivet (som följer med när man köper hela kameran istället för enbart huset) och det kändes mycket bättre. Som det ser ut nu kommer jag att införskaffa en sådan då säljare i båda butikerna samt min syster har rekommenderat denna. Nu fattas det bara en ny laptop då jag vägrar köpa lös den jag har fått låna av skolan.



Lena

Jag har en Nikon D3100 och trivs väldigt mycket med den. Tycker det är en bra och lätt kamera att använda om det är ens första systemkamera :)



URL:


Ninni

Lite lustigt att säljaren på elgiganten sa att D90n är väldigt gammal. För så gammal är den inte. =P Den lanserades 2008 och det är inte gammalt. Men tyvärr har jag upptäckt att ska man kolla på kameror eller liknande, så bör man inte gå in på ex elgiganten, siba eller liknande. Anledningen är att de helt enkelt har provision och då helst rekommenderar det DE tjänar mest på att det blir sålt. Media Markt är bättre att gå in på. Men jag tror nog att en D3100 lär passa utmärkt i vilket fall. =) Behöver du hjälp med någonting med den sen, är det bara att hojta till.



URL: http://ninnicharlotte.bloggplatsen.se




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?