You're a screw up
Publicerat den

När klockan precis passerat 11:30 ringde telefonen och det visade sig att det var mamma. Hon berättade, till min förvåning, att hon nyligen hört på radion att en 24-årig man från Smedjebacken som tidigare blivit dömd för grov kvinnofridskränkning med behandlingsplan samt skyddstillsyn som påföljd nu blivit dömd till 10 månaders fängelse. Enligt uppgifter skall denne man ha kallats till rätten samt dömts pga. misshandel riktat mot sin f.d. sambo. Skall man ta hänsyn till denna förklaring kan det inte handla om någon annan än R. Det innebär, om det är han, att han inte har skött sin behandlingsplan eller/samt sin övervakning och det har resulterat i att tingsrätten samt hovrätten dömt honom till fängelse. Det var tidigare sagt att han skulle få ett 6 månader långt fängelsestraff om han misskötte sig, så han måste ha misskött sig grovt i och med att de valde att höja straffet till 10 månader.

Som det är nu vill jag ansöka om ett besöksförbud i samband med att han kommer ut av den anledningen att jag vill vara på den säkra sidan. Gud vet vad han är kapabel till när han har blivit frisläppt! Nu är det inte säkert att han kommer att söka upp mig, men jag vill inte ta några risker. Det är inte ens säkert att det är han, men vem skulle det annars vara? Hur många 24-åringar från Smedjebacken blir dömda för exakt samma brott med exakt samma påföljd?