Hur lyckas man egentligen?
Publicerat den

Den första riktiga sommarlovsdagen började inte särskilt bra då jag vid frukostförberedelserna lyckades skära mig relativt allvarligt i tummen (med osthyveln!). Eftersom det hela gick väldigt fort ropade jag i ren panik på Dennis (som fortfarande låg i sängen) att jag skurit mig och förmodligen behövde sy. Han tyckte att vi skulle kontakta vårdcentralen, men eftersom jag vill göra saker och ting på mitt sätt bad jag honom att hämta en gummisnodd så att jag på den vägen kunde stoppa blödningen som pågått i 1-2 minuter.

Ni som känner mig sedan tidigare vet att jag är en stark person, men någonting hände med mig när jag såg allt blod som rann. Efter att gummisnodden placerats runt tummen kände jag mig yrslig och ett tag kunde jag varken gå eller höra, så Dennis fick ta hand om det som återstod av frukostförberedelserna - d.v.s. skära ost i och med att jag nu inte kunde.


Många av Er undrar säkert hur man lyckas skära sig i tummen med en osthyvel och det hela är väldigt simpelt. För några dagar sedan köpte vi Goudaost av märket Eldorado och varje gång vi skall till att inviga en ost skär vi av det översta lagret samt kanten som finns runt själva osten. Det var när jag skulle skära bort kanten (som för övrigt var stenhård!) som osthyveln fastnade och eftersom jag ibland har dåligt tålamod trodde jag att det skulle hjälpa att ta i mer, men då slant jag och lyckades skära mig.

Det är sju timmar sedan som detta inträffade och tummen blöder fortfarande. Det har hittills förbrukats fyra stycken plåster och som det ser ut nu kommer det att förbrukas ett antal till innan läggdags, men så länge det inte blir värre kan jag stå ut med det.

Som det är nu ser området förjävligt ut samtidigt som det fortfarande är ömt. Tack vare olyckan kan jag inte klä på mig, hålla i bestick samt sminka mig ordentligt. Det är även svårt att hålla i saker som bestick, kameror m.m. Vi får hoppas att smärtan går över tills imorgon, men den turen har jag nog inte utan jag får säkerligen stå ut i ett par dagar till.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?