Det går inte att vara annat än stolt
Publicerat den

Efter att ha spenderat två dygn med familjen i Smedjebacken befinner jag mig nu återigen hemma i Västerås. Det känns otroligt bra att vara tillbaka då jag trivs väldigt bra i staden, i området, i lägenheten (trots att den är dyr och ser förjävlig ut) samt med Dennis och katterna.

Det hände ingenting nämnvärt under gårdagskvällen i och med att jag kom hem så pass sent samt att jag inte hade ork till att göra någonting. Tro det eller ej, men det kan vara väldigt påfrestande att behöva sitta på ett tåg och uggla i 1 ½ timme. Speciellt för mig som får ont i knäna av att vara inaktiv för länge. Om jag inte missminner mig dröjde det enbart några få minuter innan det började skava runt knäskålen och eftersom det satt en kvinna mitt emot mig (satt vid ett bord) kunde jag dessvärre inte sträcka ut benen.

Eftersom det under gårdagen var Sveriges nationaldag, som innebär att det är röd dag, var vi skolelever lediga och tack vare att betygen redan är satta samt att det är skolavslutning på torsdag behövde vi endast infinna oss i skolan under förmiddagen för att lämna in datorerna. Det innebär att jag kommer att vara utan laptop en tid framöver, men som det ser ut nu kommer det att införskaffas en inom den närmsta veckan då jag är trött på lånedatorn i och med att det är virus på den (förmodar jag eftersom den är dum i huvudet) samt att den är allmänt risig. Det skulle kännas så mycket bättre att äga en egen som är i bra skick och  som man dessutom inte behöver lämna ifrån sig under somrarna.


Apropå mina betyg gick det ungefär som jag hade hoppats och som det är nu kan jag inte vara annat än nöjd. Det är fascinerande och nästan rörande att se hur duktig jag har varit detta läsår jämfört med mina tidigare skolår. Skall jag vara ärlig har åk.2 på John Bauergymnasiet varit det bästa skolåret i hela mitt liv och det är mycket tack vare mina fantastiska lärare samt de roliga kurserna. Mitt välmående samt min envishet har även gett resultat:

Rehabilitering och habilitering - MVG
Pedagogiskt ledarskap - MVG
Medicinsk grundkurs - MVG
Idrott och hälsa A - MVG
Idrott och hälsa B - MVG
Ergonomi - MVG
Svenska B - MVG
Engelska B - MVG
Naturkunskap A - MVG
Specialidrott B - MVG
Ledarskap i lek och idrott - VG
Specialidrott A - VG

Det är otroligt svårt att finna ord för hur stolt jag är över mig själv som har lyckats prestera detta trots allting jag har varit med om. Det bevisar bara att allting är möjligt, oavsett vad som döljer sig i det förflutna.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?