Picture me
Publicerat den

Ni får ursäkta att det inte publicerades särskilt många inlägg under gårdagen. Det kändes som att det inte fanns tid till det av den anledningen att jag hade fullt upp med att redigera bilder. Jag besökte nämligen Vallby friluftsmuseum, ännu en gång, för en fotografering och eftersom jag inte är särskilt duktig när det kommer till Photoshop tar det ett antal timmar att gå igenom samt redigera uppåt 200st bilder. Nu väljer jag visserligen endast ut de som ser någorlunda bra ut och det brukar sluta på 30-70%, men bara det tar en evighet. Har jag tur går det mycket snabbare när mina prenumerationer av Fotoguiden och Photoshopguiden har kommit. Känns som att informationen på internet inte räcker till, så jag har bestämt mig för att ta hjälp från annat håll. Fotografering är nämligen någonting som jag vill satsa 100% på.



Ninni

Jag redigerar väldigt sällan i photoshop numera, sedan jag slutade fotografera i jpeg och numer använder RAW. Det känns som att det finns mer utrymme att "finslipa" bilderna i programmet, jämfört med tidigare. Det tar ju dock mer plats på minneskortet. =)



URL: http://ninnicharlotte.bloggplatsen.se




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?