Rockabilly/pinup
Publicerat den

Under mitt snart 21-åriga liv har det alldeles för sällan hänt att jag köpt kläder som jag faktiskt tycker är snygga och det har berott på att jag ansett att det varit alldeles för dyrt, vilket har resulterat i att jag nöjt mig med relativt fula kläder bara för att de har varit billiga.

Efter inlägget om lösögonfransarna började jag att fundera över vilken stil jag känner är jag och jag kom fram till att jag fullkomligt älskar kläder som sitter tight - gärna klänningar och inte vilka klänningar som helst, utan de med inslag av rockabilly och pinup-stil.

Jag vet inte vad det är som lockar, men jag skulle tippa på att det beror på att såna kläder sitter så otroligt bra och de bringar fram formerna på rätt sätt. Enda sedan jag var 14 år har jag fullkomligt älskat piercingar och med åren har jag även börjat att intressera mig för tatueringar och det kan ha gjort att denna stil lockat mig. Eftersom många förknippar rockabilly med bilar, konstiga kläder, tatueringar m.m.

En annan sak som jag under åren har velat göra är att lära mig att stylea långt hår, ungefär såhär. Jag tycker att det är äckligt jävla snygg att ha en sån frisyr, speciellt om håret är rött. Man måste dock ha rätt frisyr för det och med tanke på att jag haft sån otur med mina frisörer tidigare så vet jag inte om jag vågar klippa mig så även om jag såklart skulle vilja. Jag kanske får för mig att göra det när det blivit ungefär så långt som jag vill ha det.

Om jag fick välja skulle jag ha kanske 3st piercingar till och smycka så gott som halva kroppen med tatueringar samt ha knallrött hår
(som på bilden ovan), men jag har inte vågat då jag är rädd för att det ska påverka mina chanser för att få jobb i framtiden. På något sätt vill jag inte överdriva.

 


Ni som känner mig sedan tidigare kanske inte tycker att detta är någonting för mig, men det känns helt rätt på något sätt. Vi får se om jag tar mig råd att införskaffa kläder av detta slag.



Sara H

Det är väldigt snyggt med sådan frisyr men det är även väldigt mycket Emo struk över det tycker jag, men snygg samtidigt också :)



URL:


karro

Ohhh.. var har du hitta dessa underbara skönheter? :D

verkligen älskar rockabilly stil mer och mer men hittar inga bra ställen att köpa från.

prickigt, randigt, rutigt är helt klart det bästa jag vet :D



URL:


sandra

de är klart man ska lyssna på sig själv om hur man vill se ut. De är då ditt rätta jag kommer fram! Snyggt med rött hår! / Sandra



URL: http://www.sweetsandy.se




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?