Dag 2
Publicerat den


Mina föräldrar

I mitten av 80-talet träffades dessa turturduvor, Ansa och Tony Hedblom - mina föräldrar.

Mamma är född 18 juni 1967 medan pappa är född 15 september 1968. De blir alltså 44 år respektive 43 år år 2011.
För tillfället arbetar mamma på BUP i Ludvika medan pappa arbetar på Ovako (f.d. Fundia).

De blev tillsammans under gymnasiet och skaffade sitt första barn, min syster, -88. De hade då varit tillsammans i 2 år (om jag inte misstar mig) och var 20 år respektive 19 år. De bodde då i en lägenhet i Västansjö, Smedjebacken.

När min syster var 1 år blev mamma gravid med mig och familjen flyttade då till en villa en vecka innan jag föddes. De bor där än idag och kommer att göra det tills min lillebror har flyttat hemifrån och de blivit äldre. Helst till en enplansvilla, om mamma får bestämma.

I juni-90 gifte de sig och är det än idag. Innan bröllopet hette mamma Ann-Charlotte Karlsson, men bytte efternamn i samband med giftermålet. Under många år har hennes smeknamn varit Ansa och för bara något år sedan bytte hon och det är idag hennes tilltalsnamn.

År -96 fick paret sitt tredje och sista barn, min lillebror.

Jah. Det var kort och gott om mina föräldrar. Något jag glömt?

Behöver jag säga att jag är lik min pappa? ;)





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?