Dag 11
Publicerat den


Mina rädslor

För att summera det kort så handlar mina rädslor om mitt liv. Att det inte ska gå som jag tänkt mig - då syftar jag på arbete, boende, familj osv.

Någonting som jag är otroligt rädd för är att det t.ex. ska ta flera år för mig att få ett arbete efter studenten och att jag under tiden måste gå på socialbidrag fast jag har som regel att försöka göra allt för att det inte ska inträffa. Att jag i slutändan endast kan få skitjobb och att jag måste försörja mig på minimilön eller att jag rent av måste skaffa flera jobb samtidigt som resulterar i att jag går in i väggen.

En annan sak som jag är rädd för är att jag en dag ska stå utan boende. Att det t.ex. blir missförstånd mellan mig och hyresvärden eller att jag blir vräkt och inte kan få tag i en ny bostad eller måste ta det risigaste som finns.

Det jag är mest rädd för är, som Ni vet, att jag inte ska kunna bli gravid igen eller att jag ska drabbas av upprepade missfall. Dennis har frågat om jag inte kan tänka mig att genomgå IVF (provrörsbefruktning), men jag tror att allting händer av en anledning och om jag inte blir gravid så är det meningen att jag inte ska ha barn.

Jag har skrivit om denna rädsla i tidigare inlägg, så jag behöver egentligen inte säga så mycket mer än att detta är det som skrämmer mig mest - om man bortser från döden.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?