Vilken miss
Publicerat den

Klockan är snart 20:30 och det känns som att jag är redo för sängen då ögonen håller på att slå igen. Det blev nämligen inte särskilt mycket sömn inatt (ca 1 ½ h) och vad det berodde på kan jag inte svara på, men jag skulle tippa på att tårtan kan ha varit en bidragande orsak. Hädanefter blir det inget mer socker innan läggdags - eller ingen mat eller dryck för den delen.

Som Ni säkert har förstått vid det här laget så är jag ute på praktik och kommer att vara det fram till sportlovet. När jag får lov vet jag inte riktigt än, men som det ser ut nu blir det på min och Dennis 1-årsdag - torsdagen den 24:e, pga. att jag ska ha livräddning i skolan den dagen samt att eleverna på min praktikplats har friluftsdag på fredagen. Det är oklart om jag kommer att vara med på den, men med tanke på antalet anställda lärare så ska jag inte behövas.

Under dagen har jag som tidigare nämnt lyckats förfrysa mina öron, men utöver det har jag fått vara med på idrotten - som alla andra dagar. De kommande två veckorna är det dans som står på schemat, så vi befann oss på Liz balettskola under förmiddagen där åk.6 fick dansa afrikans dans. Jasmina instruerade medan jag skulle försöka betygssätta varje elev. Pga. att grupperna är så pass stora hann jag endast med 52/83st på 90 min. Det betyder alltså att jag har fått ägna ca 1 ½ min åt de elever som jag lyckades betygssätta. Som tur var stod alla på rad och smart som jag var började bakifrån, vilket gjorde att Jasmina såg de längst fram som jag inte hann med att bedömma. Vi kommer därför att sätta oss ned senare och gå igenom hur det gick för dessa.

Resten av dagen var ganska händelselös. Jag satt i korridoren och pratade med ett par elever angående skolans miljö vad gäller ljus, luftkonditionering osv. Istället för att endast föra in statistik från enkäten kände jag att det kunde vara roligt att höra tankarna bakom svaren. Det var dock inte tänk att vi skulle komma in på det här med min uppgift, men jag hade laptopen med mig och de undrade då vad jag pysslade med så jag förklarade uppgiften och de började då berätta vad de tyckte vilket jag upplevde användbart.

Efter att ha pratat med dessa elever satte jag av tiden (över 1 h) då jag under dagen blev klar med uppgiften. När klockan sedan blev 16:30  cyklade jag till Dennis skola för att möta honom så att vi kunde ta sällskap hem.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?