Västerås flygmuseum
Publicerat den


Som tidigare nämnt nappade Dennis på mitt förslag om att åka till Västerås flygmuseum. Vi åkte hemifrån kl.12:30 och var framme i Hässlö ca 20 minuter senare, som planerat. Det tog dock en stund innan vi hittade till museumet då det inte fanns någon vägbeskrivning, vilket gjorde det svårt att hitta eftersom vi aldrig varit där.

Efter att ha gått genom så gott som hela Hässlö (kändes det som) lyckades vi äntligen hitta rätt. Vi gick in i lokalen, betalade inträdet och kikade på utställningen - eller vad man ska kalla det.

Jag visste först inte om det var tillåtet att ta kort eller inte, men efter att ha sett en gammal man med en systemkamera antog jag att det inte var några problem och började därför att fota. Även om jag inte är särskilt intresserade av flyg kan det vara kul att bevara minnet av att ha varit där. Det blev hela 35st bilder som jag väljer att lägga upp i en slide istället för att bifoga dem en för en.

Vi befann oss på museumet i ca 30-40 min och Dennis påstod sig ha roligt, vilket jag faktiskt tror att han också hade. Det kändes bra att göra någonting samt få ta del av någonting som han tycker om. Det är för mig viktigt att man ställer upp för varandra och tar del av varandras intressen. Visa att man stöttar varandra.

Trots att jag inte var särskilt intresserad av vad som fanns i lokalen tyckte jag ändå att det var kul att få följa med och hitta på någonting med honom. Jag tror att han tycker detsamma.

Efter att vi var klara på museumet gick vi till Hälla. Det blev som väntat Siba, där Dennis köpte ett dataspel till sig samt ett tv-spel till mig (som jag inte bett om) - gullunge. Vi kommer alltså att sitta och nörda fram tills att filmen börjar, kl.21.

Det sista vi gjorde innan vi åkte hem var att gå in på Willys och köpa godis - till filmen. Det blev nästan 1 kg, men då ska vi ha med oss halva påsen till hans föräldrar nästa vecka. Sedan tänker jag givetvis inte äta upp allting själv, utan jag kommer att dela med mig till de som vill ha.

Vi har nu varit hemma i ca 1 h och jag sitter i köket och bloggar samtidigt som jag gräddar pannkakor. Det ska bli mumsigt!

Ja, så har vår dag sett ut hittills. Rolig har den varit iaf. :) Skönt att få komma ut lite.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?