Uttråkad till tusen
Publicerat den

Det är nu tre timmar kvar innan det är dags att ta bussen ner mot stan för att möta Dennis vid centralen. Eftersom jag blev klar med städningen så pass snabbt finns det så gott som ingenting att göra, vilket gör att jag sitter i soffan och känner hur det riktigt kliar i fingrarna.

Då jag inte vill kasta bort min lediga tid arbetar jag för tillfället med min idrottsuppgift och än så länge går det bra, men inte så bra som jag hade hoppats på. Det går dock bättre än jag förväntat mig, då jag tidigare tagit förgivet att det skulle ta 100 år för mig att komma på exakt vad jag ska skriva. Nu vet jag vad jag ska skriva, jag ska bara lyckas formulera det samt få med det som krävs för att få MVG.

För att arbetet inte ska stiga mig åt huvudet (blir rastlös av att sitta stilla för länge) tar jag regelbundna pauser så att hjärnan får varva ner en stund. Det är lätt hänt att man tappar suget om man arbetar med en och samma uppgift under en längre tid, t.ex. 1-2 h i sträck.

Om två timmar tänkte jag stänga av datorn och packa det som är kvar för att sedan titta på tv tills det är dags att gå till bussen. Jag orkar helt enkelt inte sitta och anstränga mig hela tiden trots att jag annars är flitig när det gäller skolarbeten. Jag har trots allt sportlov. Det är nu jag ska vila upp mig så att jag orkar när vi väl kommer tillbaka till skolan.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?