Utskällning
Publicerat den

Strax efter kl.20 igår kväll ringde telefonen och det visade sig att det var ComHem. De har tidigare velat erbjuda mig deras tjänst "ta 3 betala för 2", men sist blev det bara krångel då säljaren sänkte hastigheten på vårat bredband och förlängde bindningstiden på våran telefon utan att ha informerat oss om detta när han ringde. Jag sade därför att jag inte är intresserad denna gång heller.

Hon ville erbjuda oss kanalpaket large, men eftersom vi endast tittar på 3:an och 6:an tyckte vi att det var onödigt att betala för ett paket med över 70st kanaler. Nu skulle det visserligen kosta 30:-/mån de första tre månaderna och sedan skulle det vara gratis, men av erfarenhet så vet jag att detta erbjudande inte stämmer. R och jag tecknade nämligen det och vi fick varje månad ge en avgift för alla våra tjänster vilket innebär att den tredje inte alls var gratis.

Jag förklarade för henne att vi är nöjda som det är och hon frågar då hur jag kan veta det när jag inte har provat. Boxen skulle tydligen ge bättre bild. Det slutade med att jag efter 10 min fick nog och istället var otrevlig.

Varje gång jag sa att jag inte är intresserad sade hon:"men...." och körde hela visan en gång till. Jag sade då klart och tydligt att det inte spelar någon roll hur många gånger hon frågar, jag kommer ändå att säga nej. Det är mina pengar det handlar om och jag tycker dessutom att det utbudet av kanaler vi har nu är bra. Bilden är bra och det finns ingenting jag vill förbättra eller utöka.

Jag sade att vi kan prata i timmar och hon kan dra sin historia hur många gånger hon vill. Det är fortfarande ett nej.

När telefonförsäljare ringer brukar jag i normala fall vara trevlig, men hon försökte verkligen pracka på mig detta trots att jag upprepade gånger sade nej. Detta var alltså första gången som jag faktiskt blivit riktigt irriterad och sagt ifrån. Det kändes bra, men jag tyckte att det var onödigt av henne att puscha det så långt. Ett nej är alltid ett nej.



Fellnert

Tror nog de värsta plakatet med ett enormt ''10 nej och ett ja betyder ja.''-citat på väggen :P



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?