En dag kvar. Sen är det sportlov!
Publicerat den

Efter en dag som har gått i raketfart är jag äntligen hemma och sitter nu i vardagsrummet och väntar på att Dennis ska komma hem. Han är i Hälla och byter ut spelet han köpte sist vi var där. Nyckeln till spelet var tydligen redan använd, så han har åkt dit för att byta ut det till ett som fungerar.

Dagen började inte särskilt trevligt då jag på vägen ner från Djärkneberget vurpade med cykeln. Jag åkte på vägen då trotoaren är full i snö, men det visade sig inte vara någon bra idé då vägen istället var täckt av is. Jag som åkte i 5-10 km/h trodde att det inte skulle vara någon fara, men när jag åkte över en isfläck var det kört. Då ramlade jag och lyckades göra illa mig i handflatan (trots att jag hade vantar) samt låret. Smärtan gick dock över när jag kommit till praktiken, så jag tror att det gjorde ont pga. att det var så pass kallt. -14 grader inne i stan. Det brukar vara kallare här ute.

Tack vare vurpan kom jag till praktiken prick kl.08, vilket gjorde att jag inte kunde vara med på morgonmötet. Det gjorde dock ingenting då Jasmina sade att jag inte missat någonting.

Under dagen har jag som vanligt fått vara med på idrottslektionerna som hålls under förmiddagarna, men skillnaden idag mot alla andra dagar var att jag inte behövde göra någonting då lektionen var elevledd. Jasmina och Erik tog hand om prestationerna samt omdömena, vilket innebar att jag endast behövde sitta och titta på.

Efter lunch satt vi i biblioteket en stund och bara tog det lugnt samt att Jasmina var tvungen att svara på mail från föräldrar. När hon var klar med det gick vi in till klassrummet då det var dags för återsamling. De brukar nämligen varje dag kl.13:30 samlas och gå igenom hur dagen har varit. Om de har några funderingar osv.

Samlingen varar i ca 30 min och de senaste gångerna har vi lekt stad, land och vatten. Vi har dock bytt ut vatten mot djur och lagt till ytterligare kategorier. Det är jag som har fått hålla i poängräkningen, medan Jasmina har hållt koll på tiden. Denna klass verkar tycka att detta är roligt då de vid varje samling frågat om vi ska köra detta.

Vid lekens slut berättade jag för klassen att detta är sista gången de ser mig eftersom jag idag gör (edit: gjorde) min sista dag. Många såg då väldigt chockade ut och sade nej! Om jag tolkade det rätt ville (iaf några) ha kvar mig, men eftersom jag måste tillbaka till skolan fungerar det inte.

Eleverna sade att det var trevligt att träffa mig och innan jag gick hem vid 14-tiden ställde de frågor som hur gammal jag är, vad jag läser, vad jag vill bli osv.

Det kändes kul att någon reagerade på att jag inte längre kommer att finnas där eftersom jag då vet att jag gjort ett någorlunda bra intryck på dem. Jag får hoppas att Jasminas utvärdering av mig ser bra ut. Jag fick nämligen inte med mig den nu då hon har så mycket annat att tänka på, så jag kommer att svänga förbi och hämta den hemma hos henne på sportlovet då hon bor i samma område som oss - komiskt nog.

Efter att ha fått tillåtelse att gå ringde jag Dennis en snabbis då vi pratat om att tillsammans åka ut till Hälla. Dum som jag är trodde att bussen han väntade på skulle gå förbi min praktikplats, men den gjorde inte det vilket jag kom på när jag hade kommit halvvägs till stan. Jag blev då tillsagd att åka hem och det är där jag är nu.

Jag har inte hunnit göra så mycket mer än att blogga samt dricka lite lättdryck. Om en stund kommer gubben förmodligen hem och då kommer han säkerligen vara hungrig, vilket innebär att det blir mat.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?