Gymvisit
Publicerat den

Trots att jag inte fick den sömn jag hade hoppats på har dagen hittills varit bra. Den började dock inte som jag tänkt mig då jag efter att ha kommit till Drottninggatan upptäckt att jag glömt min plånbok hemma, vilket resulterade i att jag var tvungen att vända för att hämta den. Jag hade nämligen bestämt mig för att gå en sväng till gymmet efter skolan, men för att kunna göra det måste man ha med sig sitt medlemskort - som jag såklart glömde hemma.

Efter att ha hämtat plånboken gick jag till närmsta busshållplats i väntan på att bussen skulle komma. Jag hade nämligen inte hunnit till skolan i tid om jag hade gått som planerat.

När jag kom till skolan fick jag veta att vi inte skulle redovisa våra uppgifter, vilket var tur för mig eftersom jag ligger en uppgift efter. Nu ligger jag dock i fas eftersom det inte är några fler träffar innan sportlovet tack vare att jag är ledig nästa måndag. Anledningen till det är att det är MaB samt natur och friluftsliv på schemat. Jag läser ingen av de kurserna och är därmed ledig.

Eftersom vi inte hade några redovisningar under lektionen idag tog vi oss tid att göra annat, nämligen att gå igenom vår studieplan. Min mentor och jag räknade ut att jag måste välja till kurser som ger sammanlagt 450 poäng för att jag ska få 2500 poäng i slutbetyg. Jag har då valt specialidrott C (200p), Naturkunskap B som jag redan läst 50 % av (100p), Historia A (100p) och organisation & ledarskap (50p).

Jag blev sedan utdragen ur klassrummet av en lärare på skolan som ville höra hur allting går för mig. Om jag trivs i klassen, om jag upplevt någon utrfysning av antingen mig eller andra klasskamrater osv. Jag tycker dock att det fungerar bra även om det såklart är 3st som är utanför (jag är en av dem. Har dock valt det själv).

När vi var klara med studieplanen delade en av våra lärare ut geléhjärtan och sedan fick vi gå hem. Istället för att gå raka vägen hem bestämde jag mig för att gå en sväng till gymmet då jag kände ett behov av att röra på mig. Det var dock inte lika roligt som jag trodde då jag ännu inte har någon musik i min MP4 samt att jag inte hade någon planering med mig. Det är så mycket roligare om man har förutbestämt sedan innan vad man ska göra, så det kommer jag att göra nästa gång - som blir på måndag.

Trots att det var tråkigt tror jag att det ändå var givande, så vi får hoppas att jag känner mig bättre senare under dagen. Jag har precis ätit kokkorv, riven morot smat sallad och är mätt, vilket gör att jag för tillfället inte känner någonting.

När jag kom hem (runt kl.13:15) möttes jag av ett brev från Kronofogden. De meddelade att min ansökan om skadestånd har mottagits, men jag fick ingen information om vad som händer härnäst. Jag antar att jag får reda på det så småningom, annars ringer jag och pratar med dem.

Efter det har det inte hänt så mycket, utan nu sitter jag i köket och lyssnar på musik samtidigt som jag funderar på om jag inte ska ta mig en muffins.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?