Svar på kommentar
Publicerat den

Sara H ([email protected]) om Nya hårfärgen:
"Shit alltså, är inte ditt hår ganska slitet nu med all färgning? Tanke på att du har blekt många ggr och en ganska rejäl färg som röd och svart och sen blekning på det igen 2 ggr typ. Hur är ditt hår nu? Du måste ju ha ganska tjockt hår så det är därför det tål mycket eller?

Jag funderar på att försöka ev bli lite ljusare i håret men vill helst inte bleka det då det sliter på det så mycket. vet inte hur mycket mitt hår pallar mer alltså =/ ?"



Tro det eller ej, men mitt hår är inte ett dugg slitet och då har jag inte klippt det på ett år.

Efter den senaste klippningen (3/3-10) har jag blekt håret tre gånger samt färgat det upprepade gånger - hur många vet jag inte, men jag skulle gissa på ca 10ggr. Trots detta är mitt hår inte ett dugg slitet, utan det både känns och ser fräscht ut.

För ca 5 år sedan blekte samt färgade jag håret ca dubbelt så mycket som jag gjort nu och när jag gick till frissan trodde jag att jag skulle få klippa 5-10cm, men till min chock sade hon att mitt hår knappt var slitet trots att jag inte klippt mig på 1 år. Det resulterade i att hon endast behövde ta 2cm.

Varför mitt hår är så slitstarkt kan jag inte svara på, men jag skulle tro att det beror på dess tjocklek. Enligt frissan är det nämligen tjockt, så det är det enda svar jag kan ge.







Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?