Söndag morgon
Publicerat den

Det blev ännu en tidig helgdagsmorgon, men trots det så har jag under natten sovit bättre och jag tror att det delvis beror på att Eira och Engla höll sig borta från mitt ansikte samt att jag tog ner de från sängen när jag tyckte att de inte skötte sig. Jag ska inte säga att det känns som att det är påväg att bli bättre, men det var skönt att få sova någorlunda.

Dagen bjuder på hushållssysslor som att vika tvätt, diska, kasta kartonger som vi inte behöver samt att göra rent kattlådan. Dennis tycker även att vi ska hitta på någonting han och jag. Han har föreslagit att vi ska spela tv-spel medan jag har föreslagit att vi även ska ta en promenad, vilket han inte protesterade till. Det blir alltså en dag där vi hittar på någonting tillsammans. Det är så svårt annars när man inte har några pengar. Sedan har jag så otroligt dålig fantasi och kommer aldrig med några förslag på gratis aktiviteter.

För tillfället ligger Dennis och sover medan jag sitter här. Jag misstänker att han kommer att kliva upp inom den närmsta timmen då han oftast brukar ha svårt för att sova när jag inte längre ligger bredvid honom. När han väl har klivit upp blir det frukost och jag funderar på om vi ska lyxa till det och äta vitlöksbröd istället för vanligt, tråkigt rostbröd.

Det kan hända även hända att jag under dagen ställer mig vid spisen och bakar då äggen snart går ut. Har jag tur kanske jag hittar någonting gott i kokboken jag fick av min farmor, annars slänger jag ihop några muffins. Enkelt och gott.






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?