Ledig måndag
Publicerat den

Tack vare att det under dagen är I-valskurser som står på schemat (Matematik B samt Natur och friluftsliv) idag är jag automatiskt ledig då jag inte läser någon av dessa kurser. Det betyder att jag är fri att göra vad jag vill och för att göra nytta kommer jag senare under dagen att arbeta med en uppgift som ligger och släpar sedan tidigare. Det är dock sista inlämningsdatum 12/3 på den, men jag vill ändå ha den klar så snart som möjligt och jag kommer därför att arbeta med den under dagen.

Utöver det har jag ännu inte smidit några planer inför dagen, utan jag tänkte att jag i lugn och ro ska arbeta. Sedan kommer det nog bli så att jag slänger mig i sängen för att vila en stund då jag under gårdagen fick ont i höften. Jag provade nämligen mina nya skor och eftersom jag inte har gått i högklackat på länge var jag tvungen att ta små, korta steg. Det var dock svårt att göra det då Dennis gick så förbaskat snabbt, så jag antar att jag gick väldigt dumt vilket resulterade i att jag fick ont i höften. Det påverkade dessvärre min sömn och jag är därför glad över att jag idag är ledig då jag både är trött och öm. Det gör ont när man går, så det känns bra att jag får vara hemma och vila.

Dennis är för tillfället i skolan och eftersom jag faktiskt är hemma tänkte jag att jag ska försöka ta mig ork att städa lite. Kattlådan kommer iaf att städas samt torkas ur (spolas med vatten) och få ny sand. Sedan får vi se om jag tar itu med dammsugning och disk eller om jag väljer någon av sysslorna. Jag vill inte belasta höften för mycket, utan vi får se hur det går. Lite nytta tänkte jag iaf göra.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?