Julmat
Publicerat den


För bara några minuter sedan klev vi innanför dörren efter att ha tagit en trip till Ica för att köpa bl.a. någonting att dricka, sminkborttagningsmedel och deodorant. Vi köpte även med oss andra nödvändigheter som t.ex. grönsaker.

Dennis och jag tar det för tillfället lugnt i väntan på att ugnen ska värmas upp ordentligt. Vi ska nämligen äta julmat idag och det innebär alltså att vi håller på att göra i ordning skinkan.

I julas tog mina föräldrar med sig en skinka på 2,5 kg, men vad de inte visste var att vi redan hade en vilket resulterade i att vi fick en till övers och det är den vi ska äta nu. Vi ser ingen vits med att låta den ligga i frysen till julen-11, så vi ska mumsa på den de närmsta dagarna.

För Er som inte vet är julmat något av det godaste jag vet, så de närmsta dagarna kommer min mage att må bra och förhoppningsvis kommer jag även att sova bättre. Jag tror nämligen att jag kommit på varför jag har drabbats av sömnbrist: jag äter för lite! Innan jul åt jag ca 3-5 ggr/dag medan jag i dagsläge äter ca 1-2 ggr/dag. Varför det har blivit så vet jag inte, utan jag kan ha perioder då jag äter som en gris och perioder där jag knappt äter någonting.

Nu kan givetvis sömnbristen bero på att jag inte är lika aktiv som jag var tidigare, att jag tänker för mycket, det är för varmt eller att katterna härjar. Det kan alltså bero på mycket, men jag tror att detta är den största anledningen (bortsett från aktivitet/inaktivitet) till att jag sover som jag gör.

Under dagen ramlade naturläkemedlet som mamma köpt åt mig ner i brevlådan och jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska börja ta det redan nu eller om jag ska vänta. Det har nämligen känts som att det gått framåt för varje natt, så jag tänkte avvakta någon dag till och se hur det utvecklas. Blir det sämre får jag börja med dem trots att jag inte tror på mediciner i grund och botten.

Nej, nog om det. Nu nalkas det julmat!



jessica

åh julskinka, det är ju så löjligt gott! :D



URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/


Anonym

Duu kan inte sova bra när du inte gör något annat än att vara i skolan och vara hemma...Du tröttar ju inte ut kroppen på det sättet du kankse är trött men kroppen mår inte bra av att bara sitta inne



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?