Hemma (!)
Publicerat den


Efter den längsta dagen på praktiken hittills är jag nu äntligen (!) hemma. Dagen har gått otroligt segt och jag har flera gånger i timmen kollat på klockan samt räknat ner tiden för hemgång.

Förmiddagen gick väldigt bra då jag fick vara med och hjälpa till när åk.6 hade idrott i friidrottshallen. Det var höjdhopp, längdhopp, tresteg samt kula som stod på schemat. Eleverna fick dock inte använda sig av en riktig stötningskula då de är alldeles för tunga när man är nybörjare, så de fick använda sig av en boll i hårdplast som var fylld med sand istället.

Under hela eftermiddagen (från kl.12:30) satt jag i personalrummet och arbetade med veckans uppgift som består att skriva om skolans arbetsmiljö både på det fysiska, men också psykiska planet. Det kändes otroligt segt då jag fick sitta där i 4 h. Det är nämligen aldrig någon som säger åt mig vad jag ska göra, så jag tänkte att vi skulle diskutera det så att jag inte hamnar i personalrummet och ser ut som ett frågetecken varje eftermiddag.

När klockan var 16:30 fick jag sluta för dagen och jag tog då sällskap hem med Dennis. Vi klev innanför dörren runt kl.17 och ska strax till att äta. Innan vi kan göra det får vi dock besök av en snubbe som ska sälja ett datorchassi till Dennis.

Dagen i helhet har inte varit särskilt bra då jag sov dåligt även inatt (som jag tidigare nämnt) och jag har inte kunnat sluta tänka på den där förbannade drömmen - som jag kommer att berätta om snart. Jag har även haft ont i huvudet trots att jag både ätit frukost samt lunch. Jag antar att det gått för långt emellan måltiderna samt att jag ätit för sällan. Endast vid två tillfällen idag - kl.06:30 och kl.11:30.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?