Dennis lilla troll
Publicerat den

Imorse när jag skulle cykla till praktiken var det ca 15 grader kallt och dum som jag var hade satt upp håret i en svans och kunde därför inte ha mössa på mig. Redan efter att ha cyklat i 5 min kände jag kylan och när jag befann mig i stan var öronen bortdomnade och det kändes nästan som att de hade svullnat.

När jag var framme vid praktiken och precis hängt av mig kläderna började värmen att stiga ut i kroppen och det slutade då med att det gjorde ont i hela huvudet pga. att blodet pumpades ut. Öronen var varma och det stack i dem.

Efter morgonmötet upptäckte jag att öronen svullnat och var dubbelt så stora än vad de egentligen ska vara, så en timme innan jag åkte hem ringde jag till mamma (som jobbat inom sjukvården) och frågade om jag dragit på mig någon köldskada, men hon trodde inte att jag hade gjort det utan att öronen reagerat på att gå från jättekalla till varma.

Jag ser nu ut som ett troll och det ska bli spännande att se om jag får sova inatt eftersom de är väldigt ömma. Det ska dock inte vara några problem eftersom örat på min "favoritsida" har gått ned nästan helt.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?